2 Ekim 2014 Perşembe

Cevizli Baklava Tarifi


Selamlar ,bayram arefesindeyiz her evde tatli bir telas vardir bayram oncesi .Rabbimden dilerim ki hepimizi saglikla,huzurla nice bayramlara eristirsin.Bayramlarin olmazsa olmazi tatlilardan birisi baklava .Farkli sekillerde kesilir ,farkli sekillerde hazirlanir,farkli sekillerde ikram edilir. kimi bir bardak iyi demlenmis cay ile sever,kimi benim gibi bir bardak bol kopuklu ayran ile ..Amac hep aynidir, damaklar da hos bir tat ,gonullerde hos bir muhabbet birakabilmektir...


Malzemeler; 1cay bardagi sut
                   1cay bardagi yogurt 
                   1cay bardagi siviyag
                   2 yumurta 
                    bir tutam tuz 
                   1yemek kasigi limon suyu 
                   1paket kabartma tozu
                   yeterince un ,acmak icin nisasta


uzeri icin; bir paket tereyagi ,suslemek icin yesil fistik

ic malzeme icin ;2.5 su bardagi ceviz.

serbeti icin;4 su bardagi su ,4su bardagi seker ,bir tutam tuz ve yarim limon suyu 





Yapilisi; Sut ,yogurt ,siviyag ,iki yumurta ,bir tutam tuz,limon suyu hamur yogurma kabinda karistirilir.uzerine azar azar un eklenir .Yumusak ve ele yapismayan bir kivamda hamur elde edene kadar .Hamur istenilen kivama gelince minik minik bezeler yapilir.bir cevizden biraz daha kucuk dersek yanlis olmaz sanirim.bu olculerden yaklasik 40-45 tane beze cikiyor.tepsi olcusu ise 40 cm dir .buna gore daha kucuk bezeler yaparak daha cok katli bir baklava yapabilirsiniz.Nisasta ile unlanmis tepsiye bezeler beserli gruplar halinde dizilir ve uzerlerine nemli bir bez ortulur.Merdane ile nisasta serperek cay tabagi buyuklugunde bes beze acilir.aralarina nisasta serperek ust uste dizilir.sonra tepsi buyuklugune gelinceye kadar acilir.ilk besli grup tepsiye yayilir.Bu sekilde besli grup halinde butun bezeler acilarak tepsiye yayilir.ben iki kat ceviz serptim .bunun icin ilk onbes yufkadan sonra ceviz serptim.sonra on tane bezeyi acip yaydim ve tekrar ceviz serptim.en son katta son onbes yufkayi yaydim.Yani benim  baklavam kirk katli oldu.(matematik dersleri aklima geldi :)) ).cevizi daha bol yada daha az serpebilirsiniz ,arzunuza kalmis.keskin bir bicak ile baklava kesildikten sonra .Bir tavada tereyagi eritir,yanmamasina dikkat edin. yagin sogumasini bekleyin cok sicakken dokerseniz tatliniz kabarmaz.Bu esnada ayranli kismi dibe cokecektir.kasigi dibe daldirmadan tereyagini baklavanin uzerine gezdirin.Ayranli kisimlar piserken yanacagi icin siyah nokta seklinde tatlimizin uzerine kalacaktir.tulbentten gecirmekte cozum olabilir.Orta dereceli firinda uzeri kizarip,kesik aralari ve dilim katlari acilincaya kadar pisirilir.Baklavamiz piserken diger taraftan serbeti hazirlanir.  

 Seker,su ,bir tutam tuz ve limon (ben kabugu ile birlikte icine attim,siz kabuguyla icine atmayacaksaniz kaynadiktan sonra ki  ilk 20 dk dan sonra suyunu ekleyin) Hepsi birlikte tencereye alin ,ocagi acin ve seker eriyene kadar karistirin.kaynamaya baslayinca ocagi biraz kisin ve yarim saat kadar serbeti kaynatin.20 dk dan sonra limon suyunu eklemeyi unutmayin ;) yani son 10 dk kala.Serbeti sogumaya birakin

Baklava firindan cikinca ilk sicaginin cikmasini bekleyin.Eger baklava ,yada serbet cok sicakken dokulurse baklavaniz hamurlasacaktir.Isiyi ayarlamak baklavanin kivami icin cok onemli.Cok guzel acip,cokta guzel pisirdiginiz balava serbet kivaminda olmazsa ,sizin icin hayal kirikligi olabilir.baklava soguga yakin ,serbette sicaga yakin iken ikisini bulusturun.Bu sekilde ust katlari citir ,alt katlari daha yumusak kivamda bir baklavaniz olur.Baklava ile ilgili benim tecrubelerim bunlar .serbet konusunda cahide sultanin sitesinden faydalandim.cok ayrintili bir sekilde aciklamis.ilk baklavami ortaokul ogrencisi iken yapmistim .Hala daha ayni tarif ayni malzemeler ile birbirinin ayni baklavalar yapamiyorum.gozunuz korkmasin ,hamur ile oynamayi seviyorsaniz bir deneyin derim.Simdiden kolay gelsin ...

                           HAYIRLI BAYRAMLAR





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder